Bedrijfsnaam - Bedrijfsboodschap
 
 
Alvorens er gestart wordt met de begeleiding, vindt er een intakegesprek plaats. In dit eerste gesprek maken we kennis met elkaar. Daarnaast brengen we de zorgen/moeilijkheden, de hulpvraag en verwachtingen in kaart, en worden er enkele praktische afspraken gemaakt. Samen beslissen we dan hoe het verder verloopt. Het is niet altijd eenvoudig om te vertellen wat er moeilijk loopt, dat is geen probleem. We nemen de tijd die nodig is. Ik volg jullie tempo.

In de begeleiding is er ruimte voor gesprekken, maar evenzeer kan de jongere op een creatieve manier geholpen worden. Zo kan men via spel, tekenen, knutselen of schrijven soms gemakkelijker communiceren met een jongere. Ik gebruik de methode die het beste aansluit bij jouw zoon of dochter. Verder maak ik in de therapie veel gebruik van metaforen, beeldtaal en ervaringsoefeningen. Zo is de jongere ACTief bezig in de begeleiding. Niet alleen spreken, maar ook doen en ervaren.

Verder bestaat de mogelijkheid om een  intelligentie- en/of neuropsychologisch onderzoek te laten uitvoeren. In dit soort onderzoeken worden het intelligentieniveau, de aandacht en concentratie, het geheugen, de planvaardigheden en het ruimtelijk inzicht nagegaan. Er kan ook nog een belevingsonderzoek uitgevoerd worden. In zo’n onderzoek leer ik jongeren op een korte tijd erg goed kennen. Waar houden ze van? Wat vinden ze minder leuk? Wat vinden ze moeilijk? Waar zijn ze bang voor? Hoe gaan ze om met leeftijdsgenoten? Hoe voelen ze zich in hun vel? Hoe kijken ze naar zichzelf? Hoe voelen ze zich op school? Hoe voelen ze zich in hun gezin? Dit soort onderzoek helpt om de jongere beter te begrijpen en om na te gaan of er eventuele diagnoses als autisme, depressie of fobieën aanwezig zijn.
 
 
Website Builder mogelijk gemaakt <br/>door  Vistaprint
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint